Hvad er digital selvbetjening?

digital selvbetjening, selvbetjeningsterminal, interaktiv terminal, Selvbetjeningsterminaler, Selvbetjeningskonceptet, detailsektoren, kommerciel brug, detailhandlen, wayfinding, Selvbetjeningsmaskiner, engagere brugere, selvbetjening, Selvbetjeningsterminaler, tjekke ind, check-in, bestil, betal, hjælper kunder, personale, checkout-terminaler, reducere ventetiderne, check ind og ud, Besøgsterminaler, gæster, indtjekning, Wayfinding- og vejviserterminaler

Hvad er digital selvbetjening?

En selvbetjeningsterminal er en interaktiv terminal, der udfører en handling og/eller viser et stykke information.
Selvbetjeningsterminaler bruges bl.a. til at eliminere eller strømline ventetid eller omkostninger og giver kunderne kontrol til at få tingene gjort på deres egne præmisser.

Digital selvbetjening og selvbetjeningskonceptet er ikke nyt.

Allerede i begyndelsen af ​​1950’erne var konceptet udbredt i detailsektoren. Men faktisk skal vi endnu længere tilbage for at se de første selvbetjeningsautomater. De blev nemlig udviklet i england allerede i 1880’erne.

Et par årtier senere blev kasseapparatet opfundet, og den første interaktive selvbetjeningsterminal blev udviklet i 1977. Den blev brugt til at give studerende og lærere på et universitet mulighed for at finde medier, bøger og anden information uden hjælp.

Som tiden gik, kom selvbetjeningsterminaler til kommerciel brug ud i gadebilledet, men kun i små antal. Det har nemlig taget mange år før vi rigtig er begyndt, at se selvbetjeningterminaler som en del af vores hverdag. Men det er heldigvis ved at blive helt normalt, at vi nu kan klare os selv mere og mere, og derved sparer værdifuld tid på at vente.

Fra køb i detailhandlen til wayfinding på hospitalerne… Selvbetjeningsterminaler har udviklet sig til at engagere brugere og uddele information overalt. Faktum er, at det er blevet så almindeligt, at de fleste af de rutinemæssige opgaver bliver klaret via selvbetjening. Nedenfor ses et par eksempler

SELVBETJENINGSTERMINALER. HVORFOR ER DE EN FORDEL?
Selvbetjenings-teknologier ses i næsten alle brancher i disse dage. Vi rigtig mange fordele af disse selvbetjeningsterminaler, og har fået øjenene op for, hvor stor en konkurrencefordel de i virkeligheden bringer til en virksomhed.
Læs mere

  1. Selvbetjeningsterminaler i sundhedsvæsenet giver patienter mulighed for at tjekke ind til deres planlagte aftaler på få sekunder. 
  2. Selv-check-in i lufthavne, på hoteller, ved reservationer sparer mange medarbejdere, især i de travleste timer.
  3. Fastfood kæder: bestil, betal og få din mad.
  4. Selvbetjeningsterminaler hos banker og andre finansielle institutioner hjælper kunder med at udføre transaktioner uden behov for ansigt-til-ansigt interaktion med personalet. 
  5. Selvbetjeningsmuligheder i detailbranchen tilbyder hurtige checkout-terminaler for at reducere ventetiderne. Andre kernefunktioner omfatter oplysninger om rabatter og priser, visning af kortet over butikken mm.
  6. Selvbetjeningsterminaler i biografer giver folk mulighed for at købe billetter og printe dem eller afhente billetter købt online.
  7. Selvbetjeningsterminaler til medarbejdere, med udskrivning og scanning, samt check ind og ud.
  8. Besøgsterminaler letter gæsternes indtjekningsproces i virksomheder
  9. Wayfinding- og vejviserterminaler hjælper med at kontrollere tilgængeligheden af ​​mødelokaler og lokalisere medarbejdere i kontorbygningen.
    Osv osv.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *